Seiring Irama Sepatah Kata: Orang kita hari ini..

Sunday, 27 May 2012

Orang kita hari ini..


Hari ni,aku mau story ceta pasal aku dengan member pegi pjbat POS MALAYSIA tadi..( aku mau Pos barang g SaBah..almaklumlah,nak cuti dan tinggal 2sem pendek lagi di negeri orang ni..hehehhe)..

Sampai ja di pjbat Pos aku langsung xtau apa2,hahaha..yalakan mana tau pos2 barang ni mcmana,yg aku tau terima barang yg kena pos ja,tu pun kena kol..huhuh

Mula2 aku ambil nombor 2062,tapi tiba2 aku nampak kertas nombor sebelah ada terletak sebelah mesin nombor ada kertas no. 2060,2059..ehehh..aku heran sapa lagi yang main tekan2 ni,aku tengok semua orang berakal ja dalam pejabat pos tu..geli juga hati aku..last2 aku pn ambil no. tu sekali..hahhaah..

sampai giliran 2059 aku pun pegi,ni dialog aku:

aku :salam kak,saya mau pos barang..

kakak tu: ya memang disini..(malu juga aku,sdh namanya pjbat pos mesti lah pos barang)..adik punya barang mana?..borang da isi?..

aku : (dengan ruggednya berkata)..tu barang saya,eh mau isi borang dimana kak?..(aku ingat kat kaunter ni)..

kakak tu : tu kat tepi tu..

aku berlalu pegi isi borang..bingung2 lagi mengisi borang,hahaha

Semasa isi borang dalam keadaan bingung2 tu,aku punya no. terlepas 2062 tu...adui..aku pun ambil baru 2071..lamanya kn aku isi borang tu..hahahha

Yes smpai giliran..aku pun bagi kakak tu borang,ada kurang lagi,aku pun isi terus kat situ..terus pegi timbang barang,

kakak tu : eh awak punya barang dua ka?..

aku : (dalam hati aku,aik sdh dia nampak aku bawa dua barang tanya lagi)..ya kak..satu beg pakaian dengan satu kotak buku..

kakak tu : oh sekali dua2 ni,mesti isi borang lagi satu ni dik..

aku : oh yaka lagi satu...

kakak tu : ya..

ok aku pun buat barang untuk satu lagi..

haaaaaaa...masa aku tengah isi kan datang satu orang makcik xtau nak buat apa bayar bil or kirim duit kot...makcik ni nak mintak tolong isi kan borang pasal dia xnampak n xtau.. kebetulan ada satu pen tempat aku,aku pun sruh kawan aku isi kn..tapi tunggu aku siap dulu sikit ja (hehehe)...

Kawan aku yg bingung2 ni,apa yang makcik ni mau dia tanya aku..hahha..aku pun xtau..da la makcik tu cakap bahasa kelantan..kawan aku ni lagi pekat sabah..diam2 ja la dia tunggu pen dari aku..

Aku siap ja aku bagi terus pen da berlalu ke kaunter tanpa mengambil no. (rock kn?..)..hahhah

aku : haaaa ni kak siap da..

kakak tu : ok dik..

aku :berapa ka?..

kakak tu : em dua2 sekali RM27.50 (selamt murah)..

aku : terima kasih kak,agak2 sampai dalam seminggu ni kan kak

kakak tu : ya..

dalam keadaan aku bercakap dengan kakak tu,tiba ada ringtone hp lagu ni..







tergelak aku sikit (tapi dalam hati)..senyum2 terus aku mencari sapakah punya ringtone yg comel tu..hahhahah

Lah,....rupanya makcik tadi yg minta tolong isi kan borang tu..hahhaha..
boleh tahan ringtone..geli hati aku...hahahaah
Lalu aku pun siap..

Pastu aku tengo member aku yg tengah bising mengisi borang makcik tu,dia pun tanya makcik tu apa yang makcik tu mahu?..

makcik tu : eh mu dok tahu ko?..(kamu xtahu ka?)

member aku : saya xtahu makcik,tu yang saya tanya makcik ni mahunya apa?..

makcik tu : ingat kn mu tahu rupanyo dok tahu..

terus makcik tu ambik borang tu minta tolong kat kakak sebelah..

aku tergelak tengok kawan aku..
Sebelum aku kuar tu,hahahaha..ni tabiat orang kita ni.. makcik tu boleh pulak p kata kan orang yang dekat2 dengan dia tu begini:

''ingatkan budak tu tahu nak minta tolong,rupanya xtahu langsung'' (dengan muka berkerut)..

aku rasa sakit hati juga,yalakan..dia nak minta tolong dengan kawan aku,dan kawan aku hulurkan pertolongan,sampaikn kawan aku tanya lagi apa yang makcik ni mahu,tapi terus reject kawan aku,cuba la makcik tu gtau dengan izin Allah s.w.t. mesti kawan aku boleh tolong..

ni tidak,siap2 cakap2 belakang lagi..

aiya..susa la ni macam..

aku tengo kawan aku ni senyum ja buat macam tiada pa2..huhu..tabah bh ni orang..

tu la ceta aku..hahahaha..

Comments
2 Comments

2 comments:

  1. Hish makcik pop ni.. hish hish.. hehe

    ReplyDelete
  2. itu la tu..makcik pop yg rugged..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...